Trinidad en waarschijnlijk tevens laatste verslag - Reisverslag uit Havana, Cuba van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu Trinidad en waarschijnlijk tevens laatste verslag - Reisverslag uit Havana, Cuba van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu

Trinidad en waarschijnlijk tevens laatste verslag

Door: richhagedoorn

Blijf op de hoogte en volg Richard

21 Augustus 2010 | Cuba, Havana

Zo ik heb eindelijk weer een computer met internet kunnen bemachtigen. Mijn hotel heeft nu wel kaarten maar geen verbinding :S Op sommige dagen kan Cuba best frustrerend zijn haha! Gelukkig weegt al het moois dat Cuba te bieden heeft nog steeds op tegen die enkele frustraties. Om een aantal vragen van vorige keer te beantwoorden, ik krijg les in het Spaans. Mijn lerares van de eerste 2 weken sprak slechts een paar woorden engels, maar dat is wel prettig want je bent zo snel geneigd dingen in het engels te vragen of uit te leggen. Dat kan dan dus niet. Deze week was mijn laatste week op de school en ik ben inmiddels afgestudeerd haha! Had deze week een andere lerares die heel goed engels kan, je merkt dat je dan snel verleid bent over te gaan tot de engelse taal in de les. Maar al met al kan ik nu aardig wat Spaans verstaan (mits het langzaam en duidelijk gaat), al blijft het Spaans spreken nog wel moeilijk. Op straat wordt je in ieder geval veel geconfronteerd met spaans sprekende cubanen die willen weten waar je vandaan komt, en allerlei vragen stellen of je een restaurantje willen wijzen. Daar krijgen ze wel commissie voor dus vaak bedank je vriendelijk en heb je weer even kunnen oefenen in gebrekkig Spaans haha! Ook het onderhandelen met de taxichauffeur is altijd weer een avontuur. Als je spaans spreekt krijg je vaak een betere prijs en aangezien Havana zo uitgestrekt is moet je veel met de taxi doen. Ongeveer 6 Cuc naar het centrum en dat is goed te doen als je het deelt met anderen.
Foto's uploaden gaat het niet worden, want de verbinding is erg traag in Cuba. Foto's houden jullie dus te goed.

Vorig weekend ben ik in Trinidad geweest. Dat was erg mooi. Een hele oude stad met mooie grote en antieke huizen. De straat is nog echt een oude keienstraat dus oppassen waar je loopt! We hebben een discotheek bezocht in een grot, maar die was afgeladen met toeristen. Geen echte cubaanse ervaring dus maar leuke setting om eens mee te maken. Zondag hebben we een waterval bezocht. Toen we aankwamen kregen we net een tropische regenbui op ons dak, maar we waren er nu toch dus we zijn maar gewoon aan de 45 minuten durende afdaling naar de waterval begonnen. Erg mooi maar geen foto's gemaakt omdat iedereen bang was zijn camera te beschadigen. We hadden overigens een auto gehuurd en ik moest terug rijden van Cienfuegos naar Havana in het donker. Dat doe ik niet meer. De wegen zijn zo slecht en zitten vol met gaten, zelfs op de snelweg. Heb je eindelijk een mooi stuk weg te pakken duikt er ineens een gat van 2 meter breed op. Probeer dat maar eens te ontwijken met 120 km/uur. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de dieren die je moet ontwijken.

Ik ga nu naar Moron met 3 vrienden. Bus vetrekt zo dus ik moet er vandoor helaas. De rest van het verhaal houden jullie dus tegoed. De trip gaat naar Cayo Coco en dan langzaam terug naar Havana.

Hasta Luego!

Richard

  • 21 Augustus 2010 - 18:31

    Sonja:

    Ha lieverd, blij te horen dat je niet in een gat gereden bent. Kijk uit en geniet nog van het laatste weekje. Heel veel liefs en ben benieuwd naar je foto's.
    Dikke kus en knuffel

  • 22 Augustus 2010 - 09:37

    Debby:

    He Richard,

    Wat leuk dat je in Cuba zit, ik had het al eerder gehoord, maar vergat steeds om te kijken en een reactie te sturen.
    Ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen. Ik zie al dat je veel heb meegemaakt. Geniet nog even. Groetjes van Debby

  • 22 Augustus 2010 - 16:11

    Elly:

    wat goed dat je ons kunt vertellen hoe het gaat, en dat je geniet, en snuif het op, want later zeg je "IK KAN HET VERSTAAN"en Spaans wordt een belangrijke taal, xx Henk & Elly

  • 23 Augustus 2010 - 07:01

    Zusje:

    Fijn te horen dat het nog steeds goed gaat! Ben benieuwd naar alle verhalen, laatste weekje nog. Gaat best snel de tijd toch?! Tot volgende week en geniet ervan tot de tijd!

  • 23 Augustus 2010 - 09:30

    Jenny En Lauw:

    lieve richard wat leuk dat je zo geniet en ben benieuwd naar alle foto`s, wat gaat de tijd snel, geniet maar van de laatste week. groetjes jenny

  • 23 Augustus 2010 - 17:49

    Inge M.:

    Hey Richard,
    Wat gaat de tijd toch weer snel. Ik heb al je verhalen gelezen en het lijkt wel of je meer gekke dingen hebt meegemaakt dan spaans hebt geleerd;-0 Geniet nog van je laatste week en tot van het weekend.
    Groetjes van de buurtjes.

  • 24 Augustus 2010 - 09:52

    John:

    Hoi Richard,

    Bedankt voor je leuke verhalen, goed te lezen dat je het naar je zin hebt in Cuba!

    Ciao,
    John

  • 24 Augustus 2010 - 20:45

    Herman En Janny:

    Hey Richardo
    Wel weer wat beleefd. gelukkig is alles goed gegaan. We komen een keer foto's kijken. Zijn erg benieuwd. Nog even genieten van de laatste dagen.
    Je bent nu toch afgestudeerd dat wordt dus veel bezichtigen en feesten(salsa dansen).
    liefs Herman en Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

4 weken Havana

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2010

Trinidad en waarschijnlijk tevens laatste verslag

12 Augustus 2010

El Presidente

03 Augustus 2010

Hola!

31 Juli 2010

Kriebels voor Cuba
Richard

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 9141

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 30 November 2012

Zuid-Amerika

01 Augustus 2010 - 31 Augustus 2010

4 weken Havana

Landen bezocht: