Hola! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu

Hola!

Door: richhagedoorn

Blijf op de hoogte en volg Richard

03 Augustus 2010 | Cuba, Havana

Wauw wat veel berichten! Erg leuk dat jullie me allemaal volgen. Ik heb de eerste dagen in Cuba achter de rug en inmiddels al weer aardig wat meegemaakt!
De reis is goedgegaan. Ik had geen vertraging en het weer was goed, dus weinig turbulentie. Na het afscheid in Nederland kwam ik een kleine 10 uur later aan in Havana. Om 17.30 lokale tijd waren we geland en daar begon meteen het avontuur. De immigratiedienst in Cuba is al een bezienswaardigheid op zich haha! Het is werkelijk wonderbaarlijk hoe lang je er over kan doen om een vliegtuig passagiers weg te werken met 22 bemande loketten.Ik heb een uur bij de immigratie gestaan en daarmee had ik nog mazzel. Ik ken inmiddels mensen die dik twee uur hebben moeten wachten.
Nadat ik eindelijk door de immigratie was heb ik mijn koffer gehaald en wat geld gewisseld. Daarna een taxi naar het hotel. Ook dat is niet zoals we hier gewend zijn. De chaufeur had, tegen mijn verwachtingen in, een mooie mercedes. Niets mis mee, mooie geluidsinstallatie en elektrische ramen. Hij sprak weinig engels ik niet zo veel spaans, dus we waren na 5 minuten wel uitgepraat. Hij vroeg of ik het erg vond als hij een muziekje opzette? Daar had ik eigenlijk ook wel zin in, dus de ramen gingen open en al snel denderde we met hoge snelheid en luide muziek door Havana. Toeterend tegen elke mooie vrouw die we tegen kwamen haha! Wat een figuur was dat. Hoe hard we gingen weet ik niet, want zijn snelheidsmeter was kapot ;) Maar nu komt het mooie. Cubanen proberen overal geld te verdienen, dus als je een klant hebt en je komt er onderweg nog een tegen dan neem je die ook mee natuurlijk haha! Dat is dus precies wat mijn chauffeur ook deed toen hij langs de kant van de weg een cubaan tegenkwam die ook meewilde. Hoe vroeg nog wel even of ik het erg vond en ik vond het eigenlijk wel amusant, dus daar gingen we met z'n drieen.
Aangekomen bij het hotel bleek dat ik een heel appartement heb voor mezelf. Airco op de slaapkamer, lekker bed (2 zelfs) en uitzicht op zee. Enig nadeel is het app. gelegen is op het westen wat betekent dat ik de zon tot zonsondergang op mijn app. heb staan. Met temperaturen van boven de 30 graden is dat niet ideaal gezien de airco niet het hele app. bestrijkt.

Maandag 2 augustus begon de cursus. De diversiteit aan cursisten is ongelooflijk groot. Er zijn naast mij 2 Nederlanders, een belgisch meisje, een aantal mensen uit zwitserland, duitsland, Tsjechie, Egypte en een jongen uit Japan. Gister heb ik 4 talen gesproken en daar wordt je toch best moe van. Met de meeste mensen spreek ik Engels, dan nog Nederlands, Spaans natuurlijk en een paar mensen uit Duitsland spreken veel Duits wat ik wel kan verstaan, maar niet kan spreken. Na een dag ben je echt kapot als je daar de hitte en hoge luchtvochtigheid bij optelt. Bovendien hadden we gisteravond nog een tour door de stad en een welkomstdiner, compleet met Mojito's en Cuba Libre. Erg lekker allemaal.

Vandaag was een rustig dagje. Vanavond gaan we misschien met een stel na de Casa del Musica en er zijn ook nog plannen om van het weekend een auto te huren en een stukje Cuba te verkennen. Ik vermaak me prima hier haha! Mijn tijd zit er op, dus ik ga lekker naar het zwembad. Tot de volgende keer!

Hasta luego!
Richard

  • 03 Augustus 2010 - 18:39

    Sonja:

    Ha, ik ben blij te horen dat je verder gekomen bent dan de immigratiedienst. Heb je erge last van je jetlag? Ben je al naar school geweest? (Heb je je huiswerk af?) Ha ha.Heb je leuke jongelui om je heen? Veel liefs van hier

  • 03 Augustus 2010 - 19:30

    Sonja:

    Kijk, dit geeft tenminste duidelijkheid. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Dit schept een leuk beeld van je belevingen. xxxxxxxx

  • 03 Augustus 2010 - 20:26

    Herman En Janny:

    Ola Richard
    Leuk te lezen wat je allemaal al beleefd heb. Nou ik denk dat je wel een leuke tijd zal hebben. Je kan tenminste de lol van het gebeurde wel inzien. Hasta la vista. Wat dat ook moge betekenen. Kijk uit naar je volgende bericht.dikke kus

  • 04 Augustus 2010 - 03:31

    Inge:

    Hey Richard,

    Leuk hoor wat je nu al hebt mee gemaakt. Geniet er maar van en we kijken uit naar je volgende berichten.

    Groetjes van ons allemaal!!

  • 04 Augustus 2010 - 09:33

    Zusje:

    Klinkt goed! Lekker makkelijk een app. voor jezelf, aan de andere kant ook een beetje ongezellig lijkt me... Fijn te lezen dat je al genoeg contacten hebt opgedaan om je vrije tijd mee te vullen!
    Ik kijk uit naar je volgende bericht en ik zal goed op mama passen ;-)
    No worries!

  • 04 Augustus 2010 - 10:46

    Jenny En Lauw:

    nou zo te lezen gaat het helemaal goed komen daar, elke dag weer een belevenis

  • 05 Augustus 2010 - 10:09

    Amber :

    Heel veel plezier en ik ga je reisverslag in de gaten houden..


  • 05 Augustus 2010 - 12:36

    Elly Van Weeren:

    Wat leuk dit allemaal te lezen, klinkt relaxed, we houden de berichten goed in de gaten, en volgend jaar naar Duitsland om die taal te leren, lekker dichtbij(hi,hi)doe voorzichtig xx Henk en El

  • 06 Augustus 2010 - 07:40

    Helga:

    jeemig je hebt het goed voor elkaar neefje !!
    intussen passen mijn ouders dit weekend op je moeder hahahaha ook gezellig ,ik hoop dat ik er vanavond nog even langs kan! want ik moet nog werken vandaag.
    heeeeeeel veel plezier en tot gauw!! dikke kus uit coevorden x

  • 08 Augustus 2010 - 11:20

    Mandy:

    heey richard,

    klinkt leuk allemaal! vooral dat lekkere weer, neem een beetje zon mee als je weer terug komt haha, veel plezier daar en geniet ervan!

    groetjes!

  • 09 Augustus 2010 - 21:07

    Herman En Janny:

    He richard
    Volgens ons heb je weinig tijd om een verslag te schrijven. We kijken uit naar het volgende bericht. Hoop dat alles goed. Groetjes

  • 10 Augustus 2010 - 15:42

    Elly:

    Hola Richard, laat wat van je horen,we weten dat je het niet echt leuk vind om te schrijven, maar WE ZIJN BENIEUWD naar verder nieuws,ik ben bezig om te stoppen met roken, maar als we niets horen neem ik een grote Havanna, en dat wil je niet, je zult het druk hebben, geniet ervan xx
    Henk en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

4 weken Havana

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2010

Trinidad en waarschijnlijk tevens laatste verslag

12 Augustus 2010

El Presidente

03 Augustus 2010

Hola!

31 Juli 2010

Kriebels voor Cuba
Richard

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 9142

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 30 November 2012

Zuid-Amerika

01 Augustus 2010 - 31 Augustus 2010

4 weken Havana

Landen bezocht: