El Presidente - Reisverslag uit Havana, Cuba van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu El Presidente - Reisverslag uit Havana, Cuba van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu

El Presidente

Door: richhagedoorn

Blijf op de hoogte en volg Richard

12 Augustus 2010 | Cuba, Havana

Zo het heeft weer even geduurd sinds mijn laatste bericht. Ik heb alleen zo veel moeite om een computer te regelen hier met internet! Mijn hotel is al een week door de internetkaarten heen en het hotel ernaast gaat open om 8 uur en sluit om 17.00. Met mijn lessen en andere activiteiten is het dus moeilijk tijd vrij te maken binnen dat tijdsbestek. Ik heb intussen wel zoveel te vertellen en ik heb maar een 45 min over. Dus waar zal ik beginnen?!? O ja, het stuk dat ik vorige keer vergeten ben! Ik heb een nieuwe bijnaam gekregen in Spaanse les. Toen ik in mijn beste Spaans probeerde uit te leggen dat ik voor de overheid ga werken en wat ik daar ga doen, was er nog al wat verwarring. Om het makkelijk te maken werk ik dus als ambtenaar voor de overheid. Al snel werd ik voor de grap El Presidente genoemd en die naam is blijven hangen haha! Erg goed voor mijn ego ;) Verder kan de lerares mijn naam niet goed uitspreken dus heeft ze er maar Ricardo van gemaakt.
De studenten hier zijn erg aardig er zeer divers. Er is altijd wel iets te doen en ik heb me nog geen moment verveeld. Zoals ik al zei heb ik zelfs moeite om tijd vrij te maken voor dit bericht. Dinsdag 3 augustus ben ik met wat andere studenten naar Casa de la Musica gegaan, een salsatent met livemuziek en shows. Erg leuk en de school organiseert dit tripje ook elke vrijdag! Ik heb een poging gedaan tot salsa, maar faalde natuurlijk jammerlijk. Als je niet kan salsa dansen mis je hier echt wat, dus deze week heb ik ook salsales! Maar het is erg moeilijk en ook nog eens anders dan hetgeen Denise me in Nederland heeft laten zien. Ik doe in ieder geval mijn best en ik pik het langzaam op, maar ik voel me nog steeds een idioot op de dansvloer haha! Mijn lerares Leanne is echter heel aardig en geduldig (en knap haha!). Ben woensdag 4 aug. met wat mensen naar het strand gegaan. Playa del Este, zeer mooi en tropisch, het is net een paradijsje. Daarna zijn we naar de dolfijnenshow gegaan met wat mensen en hebben daar wat te eten genomen bij het aquarium. Donderdag na school ben ik met Ronny en Simon naar het museo de la revolucion geweest. Erg interessant en het is gelegen in het oude paleis van de dictator Batista. Je vindt er kleding gedragen door Fidel, Che en andere vrijheidsstrijdders, landbouwvoertuigen omgebouwd tot pantserwagens, 2 antieke vliegtuigen en een tank, de Granma (boot waarmee Fidel naar Cuba kwam tijdens de revolutie) en een hele hoop propaganda haha! Na het museum zijn we door oud Havana gelopen en ik heb wat mooie foto's gemaakt. Misschien kan ik ze nog uploaden maar ik reken er niet op. We zijn die dag geeindigd in een restaurant en daar heb ik ook mijn eerste cubaanse sigaar gerookt. Ik zal een paar Cohiba's meenemen! Het eten in cuba is niet geweldig, en veel spullen zijn vaak niet voorradig. De rum, sigaren en muziek zijn niet te evenaren!
Vrijdag 6 augustus zijn we met de klas naar de markt gegaan en moesten we helaas ook afscheid nemen van drie klasgenoten die weer vertrokken. Zoals ik al zei gaan we elke vrijdag naar Casa de la Musica en dat was weer erg gezellig. Daarna ben ik met wat mensen gaan eten bij een palabras (particulier huisrestaurantje). Het eten was goed en de eigenaar is een kennis van Jan (Tsjechie). We zouden de volgende ochtend naar Vinales gaan met de bus, dus we besloten het niet al te laat te maken. We waren met 5 personen en kropen rond 24.00 uur met zijn allen in een taxi, maar nu komt het verhaal!
Doordat we zo opgekropt zaten ben ik dus mijn telefoon verloren in de taxi. Ik kwam er achter toen de chauffeur net de hoek omreed. Ronny en ik met een andere taxi er achteraan: MUY RAPIDO! maar het mocht niet baten, hij was al weg. Terug in het hotel met de telefoon van Ronny mijn mobiel gebeld. De taxichauffeur neemt op en zegt dat het zijn mobiel is en dat hij geen taxichauffeur is en daarna hing hij op. Lekker, daar stond ik dan. Samen met de receptioniste van het hotel hebben we een sms gestuurd naar mijn telefoon, dat hij me mobiel terug moest brengen, dan kreeg hij 200 cuc. Dat is bijna 200 euro, dus dat ging ik nooit geven, maar als hij kwam hadden we me mobiel teruggepakt en die man een paar klappen gegeven. Hij had me mobiel echter al uitgeschakeld. Ondertussen hebben de bewakers van het hotel de beelden teruggekeken en de taxi weten te achterhalen. Twee bewakers zijn naar het taxibedrijf gereden en hebben met de chauffeur gesproken. Ik was perplex hoe hulpzaam ze waren en zich uit de naad werkten voor me. Ik heb ze dus een paar sigaren en wat rum gegeven die we beneden in de lobby hadden liggen omdat de andere studenten ook met mij bleven wachten. Ondertussen was het bijna 2 uur en ging iedereen naar bed. Ronny en ik nog steeds wachtend op nieuws van de bewakers. Ze kwamen terug om 2.30 en zeiden dat de chauffeur vertelde dat een andere client mijn telefoon had. De chauffeur wilde hem wel halen voor 200 cuc. Een bewaker zei dat dit niet zoveel geld was voor mijn mobiel, want hij was toch belangrijk voor me. Toen vertrouwde ik het niet meer. Hoe kwamen ze op precies 200 cuc als mijn mobiel uitstond en waarom drong die bewaker zo aan?!? Op een gegeven moment opperden Ronny en ik aan de receptioniste we misschien beter de politie moesten bellen. Zij herhaalde het in het Spaans en een van de bewakers uit het hotel liep snel weg naar buiten en verdween uit het zicht. Een paar minuten later komt hij terug met de mededeling dat de chauffeur op weg is met mijn telefoon en dat hij er niets voor wil hebben. Bleek dat de bewakers en de taxichauffeur me waarschijnlijk samen wilden oplichten :S Ik heb de bewakers een paar pesos gegeven voor de moeite en het er maar bij gelaten. Het gevolg is dat ik nu hun grootste vriend ben in het hotel haha! Hoe dan ook ik hoefde mijn weekend niet op het politiebureau door te brengen en kon lekker met Simon, Jenny, Julia, Marian, Danielle en Sylvia naar Vinales.

Vinales was overigens erg mooi. Zaterdag hebben we een paardrijtocht door het landschap gemaakt en ik heb in geen tijden zoveel lol gehad. Mijn paard wilde altijd voorop lopen en sneed de andere paarden af. Het paard van Danielle was daarentegen zo langzaam dat het telkens werd opgezweept met een stok. Daarbij heeft de tourgids Danielle ook meerdere malen geraakt, de tranen rolden over mijn wangen van het lachen. Het was aan de ene kant erg zielig voor het paard maar het was wel een geweldige dag. Als ik meer tijd heb vertel ik er meer over. We hebben ook nog gezwommen in een grot en gezien hoe ze sap uit suikerriet halen en daar een drankje van maken. Met rum is dat best te drinken haha! Op zondag zijn we naar een eiland gegaan genaamd Playa Levisa en hebben we gesnorkeld. Alsof je in een tropisch aquarium zwemt, zo mooi! Ben er wel achter gekomen dat ik voor geen meter kan snorkelen ;)

Mijn tijd zit er al weer bijna op, dus ik ga er een eind aan maken. Zaterdag ga ik met Simon, Ronny, Julia en Jenny een auto huren en gaan we naar Trinidad.
Mijn derde week ga ik meer lesuren volgen want de vierde week ga ik rondreizen met Andreas, Ronny en Simon. Iedereen is min of meer op de hoogte! Tot volgende keer.

Groeten van El Presidente :D

  • 12 Augustus 2010 - 21:09

    Sonja:

    Nou,nou, El Presidente, fijn om wat te horen en je maakt wel erg veel mee. Geweldig! Gaat het goed met het spaanse taaltje? Kun je je al aardig redden hiermee? Het is wel stil hier hoor. Geniet nog lekker, want je hebt t verdiend.

    Dikke kus

  • 12 Augustus 2010 - 21:49

    Oma:

    Ja jongen, ik laat je even groeten via je moeder. Ik vind het fijn dat je je zo goed vermaakt. Doe je wel voorzichtig? Geniet ervan.
    xxxxx

  • 13 Augustus 2010 - 06:50

    Zusje:

    Nou het heeft even geduurd. Maar dan heb je ook wat, een heel verhaal dus! Fijn te lezen dat je het zo leuk hebt, een ervaring voor het leven!
    Vroeg me alleen wel af in welke taal je Spaanse les krijgt, in het Engels?
    Geniet ervan, liefs en kus

  • 13 Augustus 2010 - 10:18

    Inge:

    Hey Ricardo,
    Dit vind ik eigenlijk ook wel een leuke naam. Ik lees dat je echt geniet en de rum rijkelijk laat vloeien en als je weer terug bent wil ik wel salsa les van jou whahaha. Doe voorzichtig maar geniet met volle teugen. Liefs van de buurvrouw.

  • 14 Augustus 2010 - 16:26

    Gerald:

    corruptie daar weet je toch alles van dus pas op groet Gerald

  • 16 Augustus 2010 - 10:32

    Jenny En Lauw:

    wat een verhalen allemaal prachtig ik kon er niet zo goed uithalen of je je telefoon nu terug hebt of niet, geniet nog maar lekker en de groetjes van hier

  • 16 Augustus 2010 - 11:53

    Chris:

    He Ricardo,

    Leuk verhaal. Had je ze toch mooi op tijd door.

    En schiet nog is wat fototjes. Of is het te duur om te uploaden?
    Anders zie ik ze wel als je weer terug bent.

    mzls,
    Chris

  • 16 Augustus 2010 - 17:38

    Elly:

    wat een onderneming, doe voorzichtig , ik kon dit verhaal niet aan Henk uitleggen, hij moest het lezen!!! Sonja en ik zijn naar Noordwijk geweest, niks leuk gekocht, Son heeft met Willem geslapen, maar de HAGEDOORNS weten wie hij is,en jij en Denise ook, dus ze is niet echt vreemd gegaan, xxxx Henk & El

  • 16 Augustus 2010 - 20:02

    Herman En Janny:

    EL presidente
    Tjonge ,jonge wat een verhaal.Maar goed het is goed afgelopen. Haha wat stoer , we hadden hem gewoon een paar klappen gegeven. Had je dat echt gedaan????????
    Je ziet wel veel en zo aan je verhalen te horen heb je het wel naar de zin.
    Hasta luego Groetjes Herman en Janny

  • 17 Augustus 2010 - 15:06

    Menno:

    He Ricardo.

    Die houden we er in,dat is wel netzo makkelijk. Ik ben wel fan geworden van je verhaaltjes, dus schrijf lekker door.
    Geniet er lekker van, het is zo over!!

    Groetjes Menno

  • 18 Augustus 2010 - 05:43

    Patrick:

    Hé Richard, alias Ricardo, alias El Presidente,

    Wat een verhalen allemaal! Je maakt wat mee, zullen we maar zeggen.
    Erg leuk, joh!

    Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering van El Presidente...

    Geniet ervan!

  • 20 Augustus 2010 - 16:35

    Marijke:

    Hoi Richard, ik zit hier met je moeder in het zonnetje in de tuin met een lekker glaasje rose en heb net je reisverslag gelezen.
    Helemaal te gek!!!!
    Geniet van de laatste dagen en een goeie reis.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

4 weken Havana

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2010

Trinidad en waarschijnlijk tevens laatste verslag

12 Augustus 2010

El Presidente

03 Augustus 2010

Hola!

31 Juli 2010

Kriebels voor Cuba
Richard

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 9143

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 30 November 2012

Zuid-Amerika

01 Augustus 2010 - 31 Augustus 2010

4 weken Havana

Landen bezocht: