Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Richard Hagedoorn - WaarBenJij.nu

Iguazu

Blijf op de hoogte en volg Richard

24 September 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Donderdag begon interessant! Ik moest de bus hebben om 15:30 maar alles zat tegen onderweg naar het busstation. Door files en omleidingen arriveerde ik 5 minuten voor vertrektijd op het busstation en ik had nog geen idee welk platform ik moest hebben! Tijd voor wisselgeld van de taxichauffeur was er niet (dus zijn dag was goed haha) en ik ben als een bezetene gaan rennen, onderweg aan iedereen vragend waar mijn bus vertrok. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik de bus gemist moest hebben. Bij het loket van de busmaayschappij bleek echter dat juist mijn bus vertraging had. Wat een geluk! Ik moest bij drie meiden uit de USA gaan staan en dan zou iemand ons later naar de bus brengen. Goed geregeld weer dus haha. De busreis zelf was heel relaxt. Goede ruime stoelen, diverse maaltijden met wiskey en later champagne en engelstalige films met spaanse ondertiteling. Ik was dus happy haha! Rond 23:00 uur ging het licht uit en om 23:30 ben ik mijn tanden gaan poetsen. Toen ik terug liep naar mijn stoel, werd ik geroepen door één van de 3 Amerikaanse meiden. Ze hadden een fles wijn geregeld bij de steward en vroegen of ik ook mee wilde drinken. Was erg gezellig en toen de wijn op was hebben we de wiskey ook maar soldaat gemaakt haha. Geloof niet dat de mensen rondom ons heel happy waren maar goed haha.

Met flinke vertraging kwamen we rond 11:00 uur aan in puerto iguazu. Na inchecken ben ik naar de argentijnse kant van de watervallen gegaan. De watervallen zijn echt overweldigend mooi. Samen met de braziliaanse kant (die ik persoonlijk nog mooier vond), eerlijk waar één van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien!!! De braziliaanse kant heb ik op zondag bezocht met mijn kamergenoten uit het hostel. Beatrice (bra), Alfredo (spa) en Helena (spa) hadden een auto en gingen ook die dag en vroegen of ik niet met hen meewilde. Was goedkoper dan de bus en bovendien gezelliger, dus dat heb ik gedaan en het was inderdaad erg leuk. Ze spraken alleen bijna geen engels, dus mijn spaans werd weer stevig op de proef gesteld, maar het was heel leuk.

In de middag zijn we naar het nabijgelegen vogelpark geweest. Alfredo en Helena studeren voor dierenarts en Alfredo wil met exotische dieren werken dus dit "parque des aves" was super voor hem. Ik vond het zelf overigens ook heel mooi. In het park raakte Alfredo aan de praat met een Braziliaanse vrouw die na een poosje richting mij keek en tegen hem zei: hij praat niet veel of wel?!? haha! Spaans is lastig maar portugees toch echt een brug te ver ;) In het spaans vroeg ze waar ik vandaan kwam, ze brabbelde wat door over de vogels en het volgende moment stond ze me aan haar nichtje te koppelen. Blijkbaar was het een familie uitje. Het nichtje natuurlijk helemaal rood en die tante in het portugees: wat maakt dat nou uit, hij verstaat me toch niet!! Klopt, maar dat dus wel ;) Alfredo lag helemaal in een deuk. Als we in buurt waren waar zij woonde moesten we bij haar komen slapen. Je kan zeggen wat je wil, gastvrij zijn ze nog steeds haha.

Aan het eind van de middag hebben mijn kamergenoten me afgezet op het busstation. Ongeveer 4 keer... want we waren elke keer verkeerd gereden. Zij gingen verder in Brazilië en ik terug naar Argentinië, want zondag vertrok de bus voor het vervolg van mijn reis. Op naar Salta! Deze keer een rit van 24 uur met een overstap in Posadas en een korte stop in Corrientes die gelukkig perfect verlopen is! Groetjes en bedankt voor de reacties!

  • 24 September 2012 - 17:43

    Fred Versteeg:

    Je heb er hard voor gewerkt dus geniet en stuur maar veel foto`s zodat we ook kunnen genieten alles is hier goed maak je geen zorgen over ons in het kleine kikkerland.

    Fred en Jacqueline

  • 24 September 2012 - 19:09

    Inge:

    Genietse!!! De foto's gezien op FB en al een beetje jaloers. Goede reis naar de volgende bestemming. Groetjes van de Muldertjes.

  • 30 September 2012 - 12:51

    Sonja :

    Nou, mammie en je zus zijn weer heelhuids back in town hoor! Tsjonge,jonge, je beleeft wel heel wat hoor! Heel spannend allemaal. Je ontmoet ook weer heel veel mensen. Leuk om te horen dat alles goed gaat. Hoop je snel te spreken en te zien of je echt bruin bent geworden! Dikke kusssssss

  • 30 September 2012 - 16:17

    X:

    Test

  • 30 September 2012 - 16:17

    X:

    Test

  • 30 September 2012 - 16:34

    Jezus:

    Topper!
    Veel plezier! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Zuid-Amerika

3 maanden backpacken door Zuid-Amerika!

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2012

Viva Bolivia!

02 Oktober 2012

Salta en Chili

24 September 2012

Iguazu

20 September 2012

Uruguay en Buenos Aires

15 September 2012

Buenos Aires Deel II
Richard

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 9117

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 30 November 2012

Zuid-Amerika

01 Augustus 2010 - 31 Augustus 2010

4 weken Havana

Landen bezocht: